Gestalten i mina drömmar.

Kommentera

Jag har en gestalt som förföljer mig i drömmarna. Likt en ande dyker han upp för att sedan försvinna spårlöst.

Gestalten visar mig en återkommande urskog. Vackrare än någonting annat. Ljuset som tränger in mellan träden, tystheten, doften. Några fåglar sitter och käbblar i träden. Längre bort kan jag skymta ett rådjur som tar en kvällspromenad på en av stigarna.
           
Gestalten visar mig en miljö som jag inte är van vid, men som jag älskar. Det verkar som om gestalten har tagit mig uppåt i landet. Dalarna, skulle jag tro. Varför han visar mig Dalarnas urskog vet jag inte.
Ja, jag skrev han. Benämnde gestalten med en viss form av identitet. Han. 
Han är lång, smalt byggd och bär en svart rock med tillhörande hatt. Blont hår och stor näsa.  Varje gång jag frågar honom vem jag är, och vem han är och vad han vill så försvinner han. Gömmer sig till nästa natt, eller nästa dröm. För det är bara i drömmarna som han visar sig.

Han vet någonting om mig som jag inte vet. Något jag inte kommer att få reda på förrän det är försent.