Till dig

Kommentera

Hej!

Förlåt för allt dumt jag gjort mot dig. Och allt jag inte gjort. 

Jag tänker främst på att jag inte hört av mig. Det har gått ganska lång tid sedan vi hörde sist. Lite mer än en månad. Det har varit en månad att tänka och fundera. Men du har återkommit i mina tankar varje dag. Du har skapat en fundering varje gång. Vad hände? Vad ville vi egentligen med varandra? 

Att inte fortsätta höra av sig var ett stort misstag, från min sida sett, men även från din. Om du nu ville någonting med oss, varför hörde inte du av dig?  Jag kan ta allt ansvar för att det gick som det gick.  Även om det kanske inte är så det borde vara. Ingenting blir någonsin som man tänkt, inte heller detta. Inte för att jag vet hur någon av oss tänkte.
Jag började med att gå fram som det ånglok jag är för att sedan tvärvända och skena iväg åt andra hållet. Jag lät osäkerheten ta överhand och flydde, fast vad gjorde du för att stoppa mig? Ingenting.
Jag vet inte vad vi har gemensamt längre, och det är ingenting jag känner att jag vill ta reda på. 
För det är som det är. 

Beatrice Halby 2013-10-20