Julen och kommande nyårslöfte.

Kommentera

Nu har snart hela året gått, och jag har överlevt. Det var inget jag trodde i januari. Men våren kom och gick, likaså sommaren och hösten. Nu är det vinter. 27 december och ett år har snart gått sedan allt började. 

Julen har precis varit, den har tillbringats med familjen och varit helt fantastisk. Trots julen har bestått av mys och massa närvaro med familjen, så har tanken på den kommande transplantationen legat väldigt nära och konstant varit där.  
Julen är en högtid som är förknippad med familjen oavsett vad man än tycker om den.  Tanken på att detta kanske är min blivande donators sista jul är både svårt och jobbigt att ta in.  Jag vet något om någon annans framtid som de i just detta nu är lyckligt ovetande om.  Jag önskar inte livet ur någon för att jag ska få nya lungor, utan jag hoppas att ur det tragiska som händer en familj, får mig och några till att få fortsätta våra liv.  

Nu är det snart nytt år, och med det så kommer de klassiska nyårslöftena. Men jag tänkte ge er ett alternativt nyårslöfte till 2018.
Under nästa år, så ska ni ta ställning.

Här är tre sätt, alla väger lika tungt.

·      Prata med dina anhöriga

·      Registrera dig i donationsregistret. 

·      Skriv under ett traditionellt donationskort.



Om några dagar kommer årskrönikan för 2017, som i år har varit extra svår och speciell att skriva.  

 

God Jul från Maja och Tindra