Det vackraste av farväl

Kommentera

Var ska jag börja. 

Jag kanske skulle förklara min tystnad. 

Samma dag jag skulle skriva ett inlägg om hur fint livet var så vändes det upp och ner igen. En av mina närmsta vänner somnade in i väntan på nya lungor.  Livet blir aldrig detsamma igen för många av oss och framför allt inte för familjen. 

Jag kan inte med ord nog förklara vilken fantastisk människa du var, och vilken betydelse du haft för mig. Men jag ska försöka. 

Du kom in i mitt liv ett tag innan jag sattes upp på väntelistan för nya lungor. Du var en trygghet när jag behövde det som mest, alltid där. Nyfiken och framåt men alltid otroligt vänlig. Något jag borde lära mig mer av. Med ett självklart lugn och alltid ett positivt synsätt på livet guidade du mig genom processen. 

Du var, och är symboliken för envishet och positivt tänkande. 

Förra sommaren var den bästa i mitt liv, trots skiten som var. Det är lättare att vänta när man är två sa du. När väl mina lungor kom

så välkomnade du mig till "klubben ingen vill vara medlem i, men ändå blir", tack, tror jag. 

Vi planerade att när vi båda hade lungor och mådde bra skulle vi till Tokyo. Inte för själva upplevelsen, utan för att alla har munskydd på sig om de är förkylda. 

Jag kan inte ens räkna antal timmar i telefon, hur många gånger vi sagt ordet bisarrt eller antal semlor och sushibitar vi ätit tillsmmans.

Jag är så tacksam att du funnits i mitt liv dessa år, även om jag inte tycker det är tillräckligt. Du är ju med mig ändå, men på ett annat sätt. ( Du lovade faktiskt att komma förbi ibland) Jag lovar att jag ska tänka mer på ditt sätt. Hur fantastisk du var mot människor du mötte, även i svåra situationer. Det kommer att sippra ut ibland, men jag får tänka ett varv till. 


Din begravning igår var det vackraste av farväl. 

Tack för allt min fina vän. Det gör så satans ont att inte kunna berätta allt som händer för dig.


Ta hand om mina änglakompisar, så ställer jag till det här nere så länge. 

Till vi möts igen.



Till er som läser, tack för att ni alltid stöttar mig men idag vill jag be er som läser att ta ställning för organdonation. 


Tack.