Så länge jag lever kommer jag att inspireras.

Kommentera

Inspiration är väldigt viktigt för mig. Varje dag måste jag träffa människor, eller åtminstone se folk. Jag äter krönikor och ledare till frukost och nästintill knarkar nyheter. Jag kan bli frånvarande i ett samtal eftersom jag nyligen fick en notis på telefonen. Inspiration ger mig ett driv, jag blir fylld med känslor och ibland vill jag slita av mig håret så provocerad jag blir av människor i allmänhet. Det finns däremot några få personer, förutom mina vänner, som ger mig den där lilla extra inspirationen.

Helena Sandklef
www.helenasandklef.se

Hennes ärliga och nakna texter går rakt in i hjärtat, hennes krönikor är knivskarpa och  får mig att tänka. Tyvärr har hon i princip slutat blogga sedan den 23 Maj 2013, men hennes gamla texter finns kvar Det går att följa henne på både Twitter och Instagram vilket jag är tacksam för.

Jakob Andersson
www.detvarmindag.blogg.se
Bloggar om mode och  sitt förflutna och jag tycker att han har tagit bloggandet till en helt ny nivå med sina personliga inlägg. Han bryr sig alltid väldigt mycket om hur andra mår, och står upp mot näthatet. Bloggen är ung, men inte söndertrasad av sprit,  festbilder och sponsring. Den är naturlig och är för mig, väldigt givande att läsa.

Mia Skäringer
www.proviva.se/miaskaringer
Efter de två tidigare presentationerna av mina inspirationskällor behöver jag inte säga att jag gillar ärliga bloggar. Mia bloggar med emellanåt stor humor och är alltid ärlig i sina texter. Det behövs ingen närmre förklaring än så tycker jag.

Dessa tre personer gör att jag börjar tänka utanför mina vanliga tankebanor varje dag, men det finns en person som gjort mer intryck på mig än någon av dessa tre. Kristian Gidlund lärde mig så mycket under hans två år som bloggare. Han lärde mig att prata och ta vara på livet, trots att han gick bort den 17 September 2013 så lever hans texter vidare. Jag går in på hans blogg emellanåt och låter mig försvinna för en stund i texternas djup.