Donationsveckan 2017

Kommentera
Donationsveckan 2017 närmar sig i samma takt som hösten gör sitt intåg. Med stormsteg.
 
I hela mitt liv så har jag vetat att donationsveckan är i oktober, men inte engagerat mig särskilt mycket. Sedan 2014 har jag varit med varje år, delat inlägg, föreläst för elever och satt upp kampanjbilder på offentliga platser. 
 
I år är det annorlunda, väldigt annorlunda.
I år står jag själv på transplantationslistan för nya lungor. 
I år tillhör jag statistiken. 
 
Donationsveckan kommer innebära massa roliga saker, men den kommer även tvinga mig att vara i nuet. Att jag står på transplantationslistan har inte riktigt sjunkit in än. Jag springer från tanken så fort den kommer nära, stannar jag så kommer den inte bara komma ifatt mig, utan fullständigt köra över mig. Så jag låter bli att tänka för mycket och låter tiden lösa resten. 
 
Jag har valt att vara öppen med min situation. Jag har inte bett om cf, och jag var inte beredd att det skulle gå såhär fort från att vara ok i lungorna till att behöva en transplantation. 
Jag hoppas att jag kan vara en förebild för de som någon gång kommer gå igenom detta, eller bara för den som inte vet var de står i frågan.
 
 Donationsveckan 2017, bring it on! 
 
 
 
 
 
Bildtext: I år har MOD, Mer organdonation ett samarbete med 1,6 miljonersklubben. Se länk nedan. Bilden ovan är mitt lilla bidrag för att sprida kunskap om organdonation.