9 månader på listan

En kommentar
(null)
 
 

Det är nu två månader sedan jag bloggade senast. Min hjärna borde egentligen kokat över men det har den inte. Snarare tvärtom jag mått bättre nu än på väldigt länge. 

Jag har nu stått på väntelistan för nya lungor i nio månader. Nio??Jag skulle kunna ha varit gravid och klämt ut en unge på denna tid. Inte för att jag någonsin velat det, men ändå. Mer om det en annan gång. 

 

Jag hade ju helt fel när min magkänsla sa att detta skulle gå fort. Men just nu, så är det ganska okej att vänta ändå trots allt. 

Jag har hunnit göra så mycket av det jag velat få gjort innan min transplantation att jag nu är ganska till freds med tillvaron. 

 

Vintern är genomliden, och våren var två dagar i April. Nu är det i princip sommar, årminstonde här nere i Skåne. Sveriges Saint -Tropez. 

Solen och värmen gör de flesta väldigt levande, oavsett situation.  Jag hade en period i April där jag hade så mycket energi, och ork att min omgivning nästan var trött på mig. Många undrade om jag fejkade att jag behöver en transplantation. Men det varade bara tre veckor dessvärre. Sen kom en dipp och nu är jag tillbaka där jag var tidigare. 

Trånga luftvägar, halvslö och lite ont i kroppen, MEN det finns en väsentlig och fantastisk skillnad.  

Jag mår riktigt bra psykiskt. Obehagligt bra. 

Det kunde varit  mycket värre. 

Namaste.

 
(null)
 
 
 
1 Geddfish:

skriven

En underbart hoppfull bild!
Heja dig, kämpe!
Kram, Gerd 💝